Pedagojik Formasyon Eğitimi

2024-2025 GÜZ DÖNEMİ PEDAGOJİK FORMASYON DERS PROGRAMI

Saat/Gün

Pazartesi

Salı

Çarşamba

Perşembe

Cuma

15.00-15.50

         

16.00-16.50

         

17.00-17.50

       PFE303
Rehberlik ve Özel Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Gülşen TOPAL ÖZGEN
EE115

 PFE301
Sınıf Yönetimi
Dr. Nuray SEVİNÇ
EE115

18.00-18.50

PFE401

Özel Öğretim Yöntemleri

Dr. Muhammet BAHADIR

EE115

PFE203
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Dr. Öğr. Üyesi Hande USBAŞ KAYA
EE115
PFE201
Eğitime Giriş
Dr. Öğr. Üyesi Gökay AÇIKYILDIZ
EE115
 PFE303
Rehberlik ve Özel Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Gülşen TOPAL ÖZGEN
EE115

 PFE301
Sınıf Yönetimi
Dr. Nuray SEVİNÇ
EE115

19.00-19.50

PFE401

Özel Öğretim Yöntemleri

Dr. Muhammet BAHADIR

EE115

PFE203
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Dr. Öğr. Üyesi Hande USBAŞ KAYA
EE115
PFE201
Eğitime Giriş
Dr. Öğr. Üyesi Gökay AÇIKYILDIZ
EE115
 PFE303
Rehberlik ve Özel Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Gülşen TOPAL ÖZGEN
EE115

 

20.00-20.50

PFE401

Özel Öğretim Yöntemleri

Dr. Muhammet BAHADIR

EE115

PFE203
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Dr. Öğr. Üyesi Hande USBAŞ KAYA
EE115
 PFE201
Eğitime Giriş
Dr. Öğr. Üyesi Gökay AÇIKYILDIZ
EE115
 

 

 

DERS KODU

DERSİN ADI

Z/S

T

U

K

AKTS

PFE201

Eğitime Giriş

S

3

0

3

4

PFE203

Öğretim İlke ve Yöntemleri

S

3

0

3

4

PFE301

Sınıf Yönetimi

S

2

0

2

3

PFE303

Rehberlik ve Özel Eğitim

S

3

0

3

4

PFE401

Özel Öğretim Yöntemleri

S

3

0

3

4

 

GENEL TOPLAM

 

14

0

14

19

DERS KODU

DERSİN ADI

Z/S

T

U

K

AKTS

PFE202

Eğitim Psikolojisi

S

3

0

3

4

PFE204

Öğretim Teknolojileri

S

2

0

2

3

PFE302

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

S

3

0

3

4

PFE402

Öğretmenlik Uygulaması*

S

1

8

5

10

 

GENEL TOPLAM

 

9

8

13

21

*Güz dönemi derslerini alan öğrenciler PFE402 Öğretmenlik Uygulaması dersini seçebilirler.

 

GÜZ DÖNEMİ

DERS KODU

DERS

DERS İÇERİĞİ

PFE201

Eğitime Giriş

Bu dersin genel amacı, eğitim, öğretim, öğrenme, öğretmenlik, okul ve eğitim sistemini çeşitli yönleriyle tanıtmak olup başlıca konular: Eğitim, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi, etik ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmenlik meslek etiği; öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda okul ve eğitimle ilgili temel yönelimler.

PFE203

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Bu dersin genel amacı, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavram, kuram, strateji, yaklaşım ve modelleri tanıtmak olup başlıca konular: Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim ve öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim ve öğrenme; öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi; eğitim ve öğretim sürecinde etik ilkeler.

PFE301

Sınıf Yönetimi

Bu dersin genel amacı, bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak sınıfı çeşitli yönleriyle tanımak olup başlıca konular: Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf yönetimiyle ilgili başlıca modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi; sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen ve veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.

PFE303

Rehberlik ve Özel Eğitim

Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmak olup başlıca konular: Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik); öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler.

PFE401

Özel Öğretim Yöntemleri

Özel öğretim yöntemleri dersinin genel amacı, öğretimle ilgili genel ilke ve yöntemlerden hareketle belirli bir alana özgü temel kavram, strateji, yöntem, araç-gereç, materyal ve teknikleri tanıtmak suretiyle programda yer alan etkinliklerde bunların kullanımını sağlayacak gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak olup bu çerçevede başlıca konular:  Alana özgü eğitim programının, eğitim ortamlarının ve öğretim materyallerinin incelenmesi ve değerlendirme süreci; özel öğretim yöntemlerinde: proje yaklaşımı, çoklu zeka kuramı, etkili öğrenme, problem çözmeye dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme vd. yaklaşımlara göre programda yer alan etkinliklerin planlanması ve uygulanması. ​

BAHAR DÖNEMİ

PFE202

Eğitim Psikolojisi

Bu dersin genel amacı, psikolojinin temel kavram ve konularından hareketle psikolojinin eğitim alanındaki etkilerini, öğrenenin ve öğrenmenin psikolojik boyutlarını tanımak olup başlıca konular:  Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri; gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; öğrenmeyi etkileyen faktörler; eğitim ve öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları; öğrenme sürecinde motivasyon.

PFE204

Öğretim Teknolojileri

Bu dersin genel amacı, bilişim ve bilgi teknolojilerinin eğitim ve öğrenme sürecindeki etkilerini tanımak ve bunlardan yararlanabilmeyi sağlamak olup başlıca konular:  Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri.

PFE302

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Bu dersin genel amacı, eğitimde ölçme ve değerlendirme süreçlerinin ve araçlarının kapsamını ve kullanımını öğrenmek olup başlıca konular:  Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi; ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar; ölçme araçlarının psikometrik (geçerlilik, güvenirlilik, kullanışlılık) özellikleri; sınıfta kullanılacak ölçme araçlarının geliştirilmesi; başarı testleri geliştirme ve uygulama; test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim verilmesi; test ve madde puanlarının analizi; değerlendirme ve not verme.

PFE402

Öğretmenlik Uygulaması*

Bu dersin genel amacı, öğrencilere, diğer derslerde edindikleri kazanımları, belirli bir alanda kullanabilme konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak olup başlıca konular: Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.