2024-2025 GÜZ DÖNEMİ PEDAGOJİK FORMASYON DERS PROGRAMI |
|||||
Saat/Gün |
Pazartesi |
Salı |
Çarşamba |
Perşembe |
Cuma |
15.00-15.50 |
|||||
16.00-16.50 |
|||||
17.00-17.50 |
PFE303 Rehberlik ve Özel Eğitim Dr. Öğr. Üyesi Gülşen TOPAL ÖZGEN EE115 |
PFE301 |
|||
18.00-18.50 |
PFE401
Özel Öğretim Yöntemleri Dr. Muhammet BAHADIR EE115 |
PFE203 Öğretim İlke ve Yöntemleri Dr. Öğr. Üyesi Hande USBAŞ KAYA EE115 |
PFE201 Eğitime Giriş Dr. Öğr. Üyesi Gökay AÇIKYILDIZ EE115 |
PFE303 Rehberlik ve Özel Eğitim Dr. Öğr. Üyesi Gülşen TOPAL ÖZGEN EE115 |
PFE301 |
19.00-19.50 |
PFE401
Özel Öğretim Yöntemleri Dr. Muhammet BAHADIR EE115 |
PFE203 Öğretim İlke ve Yöntemleri Dr. Öğr. Üyesi Hande USBAŞ KAYA EE115 |
PFE201 Eğitime Giriş Dr. Öğr. Üyesi Gökay AÇIKYILDIZ EE115 |
PFE303 Rehberlik ve Özel Eğitim Dr. Öğr. Üyesi Gülşen TOPAL ÖZGEN EE115 |
|
20.00-20.50 |
PFE401
Özel Öğretim Yöntemleri Dr. Muhammet BAHADIR EE115 |
PFE203 Öğretim İlke ve Yöntemleri Dr. Öğr. Üyesi Hande USBAŞ KAYA EE115 |
PFE201 Eğitime Giriş Dr. Öğr. Üyesi Gökay AÇIKYILDIZ EE115 |
|
DERS KODU |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
K |
AKTS |
PFE201 |
Eğitime Giriş |
S |
3 |
0 |
3 |
4 |
PFE203 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri |
S |
3 |
0 |
3 |
4 |
PFE301 |
Sınıf Yönetimi |
S |
2 |
0 |
2 |
3 |
PFE303 |
Rehberlik ve Özel Eğitim |
S |
3 |
0 |
3 |
4 |
PFE401 |
Özel Öğretim Yöntemleri |
S |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
GENEL TOPLAM |
|
14 |
0 |
14 |
19 |
DERS KODU |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
K |
AKTS |
PFE202 |
Eğitim Psikolojisi |
S |
3 |
0 |
3 |
4 |
PFE204 |
Öğretim Teknolojileri |
S |
2 |
0 |
2 |
3 |
PFE302 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
S |
3 |
0 |
3 |
4 |
PFE402 |
Öğretmenlik Uygulaması* |
S |
1 |
8 |
5 |
10 |
GENEL TOPLAM
|
9 |
8 |
13 |
21 |
*Güz dönemi derslerini alan öğrenciler PFE402 Öğretmenlik Uygulaması dersini seçebilirler.
GÜZ DÖNEMİ |
||
DERS KODU |
DERS |
DERS İÇERİĞİ |
PFE201 |
Eğitime Giriş |
Bu dersin genel amacı, eğitim, öğretim, öğrenme, öğretmenlik, okul ve eğitim sistemini çeşitli yönleriyle tanıtmak olup başlıca konular: Eğitim, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi, etik ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmenlik meslek etiği; öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda okul ve eğitimle ilgili temel yönelimler. |
PFE203 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri |
Bu dersin genel amacı, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavram, kuram, strateji, yaklaşım ve modelleri tanıtmak olup başlıca konular: Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim ve öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim ve öğrenme; öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi; eğitim ve öğretim sürecinde etik ilkeler. |
PFE301 |
Sınıf Yönetimi |
Bu dersin genel amacı, bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak sınıfı çeşitli yönleriyle tanımak olup başlıca konular: Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf yönetimiyle ilgili başlıca modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi; sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen ve veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar. |
PFE303 |
Rehberlik ve Özel Eğitim |
Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmak olup başlıca konular: Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik); öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler. |
PFE401 |
Özel Öğretim Yöntemleri |
Özel öğretim yöntemleri dersinin genel amacı, öğretimle ilgili genel ilke ve yöntemlerden hareketle belirli bir alana özgü temel kavram, strateji, yöntem, araç-gereç, materyal ve teknikleri tanıtmak suretiyle programda yer alan etkinliklerde bunların kullanımını sağlayacak gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak olup bu çerçevede başlıca konular: Alana özgü eğitim programının, eğitim ortamlarının ve öğretim materyallerinin incelenmesi ve değerlendirme süreci; özel öğretim yöntemlerinde: proje yaklaşımı, çoklu zeka kuramı, etkili öğrenme, problem çözmeye dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme vd. yaklaşımlara göre programda yer alan etkinliklerin planlanması ve uygulanması. |
BAHAR DÖNEMİ |
||
PFE202 |
Eğitim Psikolojisi |
Bu dersin genel amacı, psikolojinin temel kavram ve konularından hareketle psikolojinin eğitim alanındaki etkilerini, öğrenenin ve öğrenmenin psikolojik boyutlarını tanımak olup başlıca konular: Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri; gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; öğrenmeyi etkileyen faktörler; eğitim ve öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları; öğrenme sürecinde motivasyon. |
PFE204 |
Öğretim Teknolojileri |
Bu dersin genel amacı, bilişim ve bilgi teknolojilerinin eğitim ve öğrenme sürecindeki etkilerini tanımak ve bunlardan yararlanabilmeyi sağlamak olup başlıca konular: Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri. |
PFE302 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
Bu dersin genel amacı, eğitimde ölçme ve değerlendirme süreçlerinin ve araçlarının kapsamını ve kullanımını öğrenmek olup başlıca konular: Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi; ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar; ölçme araçlarının psikometrik (geçerlilik, güvenirlilik, kullanışlılık) özellikleri; sınıfta kullanılacak ölçme araçlarının geliştirilmesi; başarı testleri geliştirme ve uygulama; test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim verilmesi; test ve madde puanlarının analizi; değerlendirme ve not verme. |
PFE402 |
Öğretmenlik Uygulaması* |
Bu dersin genel amacı, öğrencilere, diğer derslerde edindikleri kazanımları, belirli bir alanda kullanabilme konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak olup başlıca konular: Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. |