2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Kesin Kayıt Duyurusu

Değerli Öğrenci Adayımız,

İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi ailesinin bir bireyisiniz; aramıza hoş geldiniz.

  1. Üniversitemize kesin kayıt işlemleri 19-23 Ağustos 2024 tarihleri arasında üniversitemiz Elmalıkent Yerleşkesinde bulunan kayıt ofisine şahsen gelerek veya elektronik olarak yapılabilecektir. Kayıt ofisinde kayıt yaptırmak isteyen adayın kayıt işlemlerini bizzat kendisinin yaptırması zorunludur. Belgelendirilebilir mazereti bulunanlar noter kanalıyla vekalet verdikleri kişi aracılığıyla da kayıt yaptırabilirler.
  2. Elektronik kayıt sistemini tercih eden adayların kayıt işlemleri için Üniversiteye gelmelerine gerek yoktur. Bu adaylar kesin kayıt işlemlerini   https://odeme.29mayis.edu.tr web adresi üzerinden elektronik olarak yaptırabileceklerdir.
  3. Yukarıda belirtilen tarihlerde kesin kaydını yaptırmayanlar, Üniversitemizin öğrencisi olma hakkından vazgeçmiş sayılacak ve herhangi bir hak iddia edemeyeceklerdir. 
  4. Üniversitemize elektronik kayıt hakkında detaylı bilgiler aşağıda verilmiş olup, bu bilgileri dikkatlice okumanız ve aşamaları sırasıyla takip etmeniz, elektronik kaydınızı hızlı, kolay ve sorunsuz yapmanıza yardımcı olacaktır.
    1. Üniversiteye elektronik kayıt yaptıranlardan bu aşamada herhangi bir belge istenmeyecek, 30 Eylül – 1 Ekim 2024 tarihleri arasında aşağıda (4.madde) yazılı belgeleri ve “Online Kayıt Formu” çıktısını Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na teslim etmeleri halinde ders kayıtları yapılacaktır.
    2. Üniversitemize %50 İndirimli kontenjandan yerleşen adayların kesin kayıt işlemlerinin tamamlanması için yıllık öğrenim ücretinin tamamını peşin veya taksitlendirerek ödeyip, “Online Kayıt Formu”nu doldurmaları gereklidir. Burslu kontenjandan yerleşenler ile %100 öğrenim ücreti indirimi hak edenler öğrenim ücreti ödemeyeceğinden, elektronik kayıt için bu öğrencilerin yalnızca “Online Kayıt Formu”nu doldurmaları yeterli olacaktır.
    3. Kayıt İşlemlerinin Aşamaları:

      BİRİNCİ AŞAMA; “Online Kayıt Formu”na T.C. kimlik numaranızı girdiğinizde ÖSYM’ye bildirdiğiniz cep telefonu numaranıza sisteme girişte kullanacağınız bir şifre gönderilecektir. T.C. kimlik numaranız ve şifreniz ile “Online Kayıt Formu”na giriş yaparak Üniversitemize ödemeniz gereken yıllık öğrenim ücreti tutarınızı öğreniniz.

      Zorunlu hazırlık sınıfı bulunan programlara kesin kayıt yaptıracak adaylar hazırlık sınıfı öğrenim ücreti üzerinden ödeme yapacaklardır. Yabancı dil yeterlik sınavında başarılı olup lisans öğrenimine başlayanlara programlarının ücret durumuna göre fark iadesi yapılacak veya kendilerinden fark tahsil edilecektir.

      Öğretim dili Türkçe olan programlara kesin kayıt yaptıracak öğrenciler lisans programı öğrenim ücreti üzerinden ödeme yapacaklardır.

      İKİNCİ AŞAMA;“Online Kayıt Formu”nda yer alan "Kredi Kartı ile Ödeme Yap" alanında belirtilen “Bonus (Bonus özellikli tüm kredi kartları), Maksimum (İş Bankası), World (Yapı Kredi-Vakıfbank), Axess (Akbank), Card Finans (QNB Finansbank), Combo (Ziraat Bankası), Paraf (Halkbankası)” özellikli tek bir kredi kartı kullanarak yıllık öğrenim ücretinizi tek çekim veya en fazla 10 taksite kadar taksitlendirerek ödeyebilirsiniz. Bu işlem nedeniyle herhangi bir ücret veya fark alınmayacaktır. Yıllık öğrenim ücretinin tamamının tek çekimde ödenmesi durumunda %6 indirim uygulanacaktır. Eğitim öğretim ücretleri ve ödeme koşullarına aşağıda yer alan (1) ve (4) numaralı bağlantılardan erişilebilir

      ÜÇÜNCÜ AŞAMA; “Online Kayıt Formu”nun tamamını doldurarak, elektronik kayıt işleminizi sonuçlandırınız. “Online Kayıt Formu”nun çıktısı alınarak kesin kayıt esnasında kayıt için gerekli diğer belgelerle birlikte teslim edilecektir.

  5. Şahsen gelerek kayıt yaptırmak isteyenler 19-23 Ağustos 2024 tarihleri arasında (10:00-17:00 saatleri arasında) aşağıda belirtilen belgelerle üniversitemiz Elmalıkent Yerleşkesinde bulunan kayıt ofisine başvurarak kesin kayıtlarını yaptıracaklardır:
    • YKS Sonuç Belgesi ve YKS Yerleştirme Sonuç Belgesi  (internet üzerinden alınacaktır),
    • Mezun olunan liseden alınan diplomanın aslı (yeni mezunlar için diplomalar tanzim edilmemiş ise yeni tarihli geçici mezuniyet belgesinin aslı) ve bir adet fotokopisi,
    • Nüfus Cüzdanının aslı ve fotokopisi,
    • 2 adet vesikalık fotoğraf (arkalarına iz bırakmadan adınızı, soyadınızı ve kazandığınız programı yazınız).
      Not: Diplomasını kaybeden öğrenciler mezun olduğu liseden alacakları “Diploma Kayıp Belgesi” ile kayıtlarını yaptırabilirler.
  6. Üniversitemiz programlarına kayıt hakkı kazanan ancak, ancak ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde Üniversitemize geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 tarihine kadar ibraz etmeleri halinde, Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden Üniversitemize yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.
  7. Öğrenci yurtlarında barınma ihtiyacı olan öğrencilerin yurtlarla iletişime geçerek yurt kayıtlarını yaptırmaları yararlı olacaktır.
  8. Arapça Hazırlık Sınıfı Seviye Belirleme Sınavı 23 Eylül 2024 Pazartesi günü saat 10:00’da online olarak yapılacak olup ayrıntılı bilgi üniversitemiz web sayfasında ilan edilecektir.
  9. İngilizce Hazırlık Sınıfı Seviye Belirleme Sınavı 30 Eylül 2024 Pazartesi günü saat 10:00’da, İngilizce Yeterlik Sınavı 2 Ekim 2024 Çarşamba günü saat: 10:00’da Üniversitemiz Elmalıkent Yerleşkesinde yapılacak olup ayrıntılı bilgi üniversitemiz web sayfasında ilan edilecektir.
  10. Öğretim dili Türkçe olan programlara kayıt yaptıracaklardan isteğe bağlı Arapça veya İngilizce hazırlık sınıfında öğrenim görme talebinde bulunarak kontenjan dahilinde hazırlık sınıfına yerleştirilenlerin hazırlık sınıfı öğrenim ücreti/ücret farkı ders kayıtları sırasında tahsil edilecektir. Hazırlık sınıfında öğrenim görmeye hak kazanan tüm öğrencilerin hangi seviyede öğrenime başlayacaklarının belirlenmesi için 30 Eylül 2024 tarihinde Üniversitemiz Elmalıkent Yerleşkesinde “Seviye  Sınavı” yapılacak olup ayrıntılı bilgi üniversitemiz web sayfasında ilan edilecektir.
  11. Üniversiteye yerleşmekle birlikte başka bir yükseköğretim kurumunda kaydı bulunan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde Üniversitemize kayıt yaptıramaz. Bu öğrencilerin Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile irtibata geçerek detaylı bilgi almaları gerekmektedir.
  12. a) 1111 sayılı Askerlik Kanunu hükümlerine ve bu konuda Millî Savunma Bakanlığınca yayınlanan prensip emirlerine göre askerlik hizmetlerini erteletme hakkını kaybeden adayların,
    b) İki veya üç yıllık bir yükseköğretim programını bitirmiş olup dört yıldan daha az süreli bir başka yükseköğretim programına girmek isteyenlerden askerliğini yapmamış olanların,
    c) Dört yıl veya daha fazla süreli bir yükseköğretim programını bitirmiş olanlardan askerliğini yapmamış olanların Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile irtibata geçerek detaylı bilgi almaları gerekmektedir.
  13. Üniversitemiz programlarına Şehit Yakını ve Depremzede kontenjanından yerleşenler ile  Diyanet İşleri Başkanlığı ve Türkiye Diyanet Vakfı çalışanı olmaları nedeniyle öğrenim ücreti indiriminden yararlanmak için talepte bulunacakların ve “Milli Sporcu Bursu”ndan yararlanacakların kayıtları 19-23 Ağustos 2024 tarihleri arasında Elmalıkent yerleşkesinde bulunan kayıt ofisinde yapılacaktır. Şehit Yakını kontenjanından yerleşen adayların resmi kurumlarca düzenlenmiş “Şehitlik Belgesi”, Depremzede kontenjanından yerleşen adayların yerleşim yeri (ikametgah belgesi), Diyanet İşleri Başkanlığı ve Türkiye Diyanet Vakfı çalışanları eş ve çocuklarının yeni tarihli “Kurum Görev Belgesi”, “Milli Sporcu Bursu”ndan yararlanacakların Gençlik ve Spor Bakanlığı’nca düzenlenmiş resmi belge (kabul yazısı) ibraz etmeleri gereklidir.
  14. Gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemler yapılır.

Online Kayıt için tıklayınız (19 Ağustos 2024 saat 10:00’ dan itibaren)

 

Bağlantılar:

  1. İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi öğrenim ücretleri için tıklayınız.
  2. Burslar ve sağlanan diğer imkanlar için tıklayınız.
  3. Öğrenci yurtları hakkında bilgi edinmek için tıklayınız.
  4. Eğitim Öğretim ücreti ödeme koşulları için tıklayınız.

İletişim:

Çağrı Merkezi: +90 216 988 14 00

Adres: Elmalıkent Mah. Elmalıkent Cad. No: 4 34764 Ümraniye/İstanbul

Santral: +90 216 474 08 60

E-posta: ogrenciisleri@29mayis.edu.tr

Görüntülenme: 6989 Yayınlanma Tarihi: 14 Ağustos 2024 Güncellenme Tarihi: 10 Eylül 2024 09:52:15