Geleceğe uzanan çizgide geçmişin değerlerinin farkında mezunlar vermeyi hedefliyoruz

Geleceğe uzanan çizgide geçmişin değerlerinin farkında mezunlar vermeyi hedefliyoruz

 

Prof. Dr. Feridun Emecen: “Geleceğe uzanan çizgide geçmişin değerlerinin farkında mezunlar vermeyi hedefliyoruz.”

 

Edebiyat Fakültesi Dekanımız Prof. Dr. Feridun Emecen’e, fakültenin vizyonunu ve öğrencilerine sunduğu olanakları sorduk.

 

  • Edebiyat Fakültesinin vizyonu ve misyonundan kısaca bahsedebilir misiniz? Fakülte yola çıkarken belirlediği hedeflerin neresinde?

Edebiyat Fakültemiz Sosyal Bilimler alanının temel konularına vakıf, içinde yaşadığımız toplumun kültürel değerlerinin farkına varan ve bunlara cevaplar arayan bir öğrenci profilini hedeflemektedir. Sosyal Bilimler bugün Türkiye’nin karşı karşıya kaldığı çeşitli meselelerin bilincinde olma yanında toplumsal yapının anlaşılması bakımından da son derece önemlidir. Amacımız akademik kariyere de yönelik olarak iyi yetişmiş, geleceğe uzanan çizgide geçmişin değerlerinin farkında olan, bu arada dünyadaki gelişmeleri de göz ardı etmeyen mezunlarıyla seçkin bir yer edinmektir.

 

  • Fakülte çatısı altında 6 bölüm bulunuyor. Neden özellikle bu bölümleri açmayı tercih ettiniz? Önümüzdeki süreçte açılması planlanan yeni bölümler var mı?

Sosyal Bilimlerin temel bölümleri Felsefe, Tarih, Dil ve Edebiyatı’dır. Bunların yanında Çeviri Bilim (Mütercim Tercümanlık İngilizce ve Arapça programları) ve Psikoloji de insan söz konusu olduğunda öne çıkan ilim dallarıdır. Bu altı programımıza ileride Sosyoloji’yi de dahil ederek Edebiyat Fakültesi’nin ana çerçevesini tamamlamak istiyoruz. Bir önceki sorunuzda belirttiğim hedefe ulaşma yolunda hiç şüphe yok ki bu oluşturulan yapı son derece gereklidir.

 

  • Vakıf üniversitelerinin sayısı giderek artıyor. Bu da öğrencilerin tercih süreçlerini zorlaştırıyor. Sizce öğrenciler neden 29 Mayıs’ı tercih etmeli?

Sosyal Bilimlerin söz konusu alanlarını tercih edecek adaylar için İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, her şeyden önce son derece yetkin ve her biri alanında öne çıkmış ve tanınmış akademisyenlerce temsil edilen bölümleriyle cazip bir öğrenim hayatı sunmaktadır. Dikkatlice planlanan dersler, bölümler arasındaki geçişkenlik, geliştirme programları, 25-30 kişilik sınıfları, öğrencilerle birebir ilgilenen hocaları, zengin kütüphane imkânları, başarıya endeksli yurt dışı programları, Erasmus imkânları ile fakültemizin başarılı ve ilgili adaylarca tercih edilebilir bir çizgi yakaladığını düşünüyorum. Özellikle son iki-üç senedir Fakültemizin tercih başarı sırasındaki yükselişi bunun en iyi göstergesidir.

 

  • Fakültenizin oldukça geniş bir akademik kadrosu var. Tam zamanlı hocaların yanı sıra alanında uzman isimlere ders verdirilen bir sistem uyguluyorsunuz. Bu sistemden ve hedeflerinden biraz bahsedebilir misiniz?

Fakültemiz, akademik kadrosuyla benzeri vakıf üniversiteleri arasında dikkat çeken bir yere sahip olmuştur. Özellikle tam zamanlı hoca kadromuz öğrencilerimizi en iyi şekilde yetiştirme gayreti içindedirler. Bu anlamda sadece derslerle değil ders dışında okuma programlarıyla ve araştırmaya yönelik çalışmalarla akademik kariyerin ilk basamaklarına öğrencileri hazırlamaktadırlar. Mezuniyet tez çalışmaları bunun en güzel örneğidir. Ayrıca farklı alanlarda ihtisas sahibi hocaları da davet ederek uzmanlık sahalarından öğrencilerimizi istifade ettirmekteyiz. Bizde dersler niteliklerine göre, o alanda yetişmiş ve tanınmış akademisyenlerce verilmektedir. 

 

  • Dil öğrenimi üniversite eğitiminde giderek önemini artırıyor. Fakülteniz bünyesinde öğrencilere ne gibi dil olanakları sunuyorsunuz?

Hedeflerimiz arasında öğrencilerimizi yüksek lisans programlarına hazırlamak ön planda olduğundan onların daha donanımlı hale gelmeleri için mecburi İngilizce hazırlık öğretimi koyduk. Bunu geliştirebilmek ve öğrencilerimizin alanlarında yapılan araştırmaları takip edebilmelerini sağlayabilmek için lisans programlarımızda kısmi İngilizce’ye (%30) geçtik. Ayrıca kaynak dili eğitimini de planladık. Bölümlerin alanlarına göre Osmanlıca eğitimi neredeyse her sınıfta mevcuttur. Latince, Arapça, Farsça gibi temel diller yanında farklı modern dilleri öğrenme imkanı da geliştirme programları çerçevesinde istekli öğrencilere sunulmaktadır.

 

Görüntülenme: 504 Yayınlanma Tarihi: 8 Temmuz 2015