2024-2028 Stratejik Planı - Eğitim Öğretim Stratejisi

AMAÇ 2:

Eğitim-öğretim faaliyetlerinin güçlendirilmesine yönelik tedbirlerin iyileştirilmesi

Stratejik Hedef 1

Eğiticilerin eğitimine yönelik faaliyetleri artırmak.

Faaliyet

Faaliyet 2.1.1

Kurumda eğiticilerin eğitimine yönelik her yıl 2 eğitici eğitimi programı düzenlenmesi.

Faaliyet 2.1.2

Kurumda eğiticilerin eğitimi programına katılımın her yıl en az %70 oranında sağlanması.

Faaliyet 2.1.3

Kurumda yürütülen eğiticilerin eğitimi programından memnuniyet oranının ölçülmesi ve en az %70 oranında memnuniyetin sağlanması.

Performans

Performans Göstergesi 2.1.1

Kurumda eğiticilerin eğitimine yönelik düzenlenen program sayısı.

Performans Göstergesi 2.1.2

Kurumda eğiticilerin eğitimi programına katılım oranı.

Performans Göstergesi 2.1.3

Kurumda yürütülen eğiticilerin eğitimi programından memnuniyet oranı.

Sorumlu Birimler

• Rektörlük

• Eğitim-Öğretim Kalite Alt Komisyonu

• Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

İş Birliği Yapılacak Birimler

• Personel Daire Başkanlığı

• Akademik Birimler

• Eğitim Fakültesi

• Sürem

Stratejik Hedef 2

Öğrenci kabulü ve gelişimi süreçlerini desteklemek.

Faaliyet

Faaliyet 2.2.1

Yatay geçişle gelen öğrenci sayısının her yıl 5 kişi arttırılması.

Faaliyet 2.2.2

Çift anadal programları için ayrılan kontenjanın her yıl 5 kişi arttırılması.

Faaliyet 2.2.3

Yandal programları için ayrılan kontenjanın her yıl 5 kişi arttırılması.

Faaliyet 2.2.4

Ulusal ve uluslararası değişim programlarından yararlanan öğrenci sayısının her yıl üçer kişi arttırılması.

Faaliyet 2.2.5

29 Mayıs YÖS, Ulaslararası İlahiyat Programı ve Yurtdışı Türkler ve Akraba

Toplulukları Sınavları ile gelen öğrenci sayısınının her yıl 5 kişi artırılması.

Performans

 

Performans Göstergesi 2.2.1

Yatay geçişle gelen öğrenci sayısı

Performans Göstergesi 2.2. 2

Çift anadal programlarına kabul edilen öğrenci sayısı

Performans Göstergesi 2.2.3

Yandal programlarına kabul edilen öğrenci sayısı

Performans Göstergesi 2.2.4

Ulusal ve uluslararası değişim programlarından yararlanan öğrenci sayısı

Performans Göstergesi 2.2.5

29 Mayıs YÖS, Ulaslararası İlahiyat Programı ve Yurtdışı Türkler ve Akraba

Toplulukları Sınavları ile gelen öğrenci sayısı

Sorumlu Birimler

• Rektörlük

• Eğitim-Öğretim Kalite Alt Komisyonu

• Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

İş Birliği Yapılacak Birimler

• Akademik Birimler

• Uluslararası Ofis Müdürlüğü

Stratejik Hedef 3

Eğitim-öğretim niteliğinin iyileştirilmesine yönelik izleme ve değerlendirme süreçlerinin geliştirmek.

Faaliyet

Faaliyet 2.3.1

Programların doluluk oranının her yıl en az %90 düzeyinde sağlanması.

Faaliyet 2.3.2

Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısındaki değişimin bir önceki yıla göre %10’u aşmamasının sağlanması.

Faaliyet 2.3.3

Erişilebilen ders bilgi paketi oranının her yıl %100 olmasının sağlanması.

Faaliyet 2.3.4

Üniversite genelinde tüm programlara açık seçmeli ders oranının her bir program için %30 olmasının sağlanması.

Faaliyet 2.3.5

Lisans eğitimini dört yılda tamamlayan öğrencilerin oranının %80’in üzerinde tutulmasının sağlanması.

Faaliyet 2.3.6

Öğrencilerin kayıtlı oldukları programdan memnuniyet oranının her yıl %90’ın üzerinde tutulmasının sağlanması.

Faaliyet 2.3.7

Ders veren öğretim elemanı/dışardan ders veren öğretim elemanı oranının her yıl % 3 artırılması.

Performans

 

Performans Göstergesi 2.3 1

Programların doluluk oranı.

Performans Göstergesi 2.3.2

Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı.

Performans Göstergesi 2.3.3

Erişilebilen ders bilgi paketi oranı.

Performans Göstergesi 2.3.4

Üniversite genelinde tüm programlara açık seçmeli ders oranı.

Performans Göstergesi 2.3.5

Lisans eğitimini dört yılda tamamlayan öğrencilerin oranı.

Performans Göstergesi 2.3.6

Öğrencilerin kayıtlı oldukları programdan memnuniyet oranı.

Performans Göstergesi 2.3.7

Ders veren öğretim elemanı/Dışardan Ders veren öğretim elemanı oranı.

Sorumlu Birimler

• Rektörlük

• Eğitim-Öğretim Kalite Alt Komisyonu

• Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

İş Birliği Yapılacak Birimler

• Akademik Birimler

• Ortak Dersler Komisyonu

• Tanıtım Komisyonu

Stratejik Hedef 4

Öğrenme ortam ve imkanlarını geliştirmek.

Faaliyet

Faaliyet 2.4.1

Öğrenci başına kütüphanedeki toplam basılı kaynak oranının her yıl %1 arttırılması,

Faaliyet 2.4.2

Öğrenci başına kütüphanedeki toplam elektronik kaynak oranının her yıl %5 arttırılması.

Faaliyet 2.4.3

Öğrenci başına düşen araştırma alanları oranının (m2) %1 arttırılması ve korunmasınının sağlanması.

Faaliyet 2.4.4

Öğrenci başına düşen eğitim alanları oranının (m2) %1 arttırılması ve korunmasının sağlanması.

Faaliyet 2.4.5

Öğrenci başına düşen sosyal ve kültürel faaliyet alanlarının oranının (m2) her yıl

%1 arttırılması

Faaliyet 2.4.6

Öğrenci ve öğretim elemanlarının öğrenme ortam ve imkanlarından memnuniyet oranının her yıl %2 arttırılmasının sağlanması.

Performans

 

Performans Göstergesi 2.4.1

Öğrenci başına kütüphanedeki toplam basılı kaynak oranı.

Performans Göstergesi 2.4.2

Öğrenci başına kütüphanedeki toplam elektronik kaynak oranı.

Performans Göstergesi 2.4.3

Öğrenci başına düşen araştırma alanları oranı (m2).

Performans Göstergesi 2.4.4

Öğrenci başına düşen eğitim alanları oranı (m2).

Performans Göstergesi 2.4.5

Öğrenci başına düşen sosyal ve kültürel faaliyet alanlarının oranı (m2).

Performans Göstergesi 2.4.6

Öğrenci ve öğretim elemanlarının öğrenme ortam ve imkanlarından

memnuniyet oranı.

Sorumlu Birimler

• Rektörlük

• Eğitim-Öğretim Kalite Alt Komisyonu

• Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

İş Birliği Yapılacak Birimler

• Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başlanlığı

• Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı

• Yapı İşleri Daire Başkanlığı

• Akademik Birimler

Stratejik Hedef 5

Mezunların sürekli izlemek ve değerlendirmek.

Faaliyet

Faaliyet 2.5.1

İstihdama dahil olmuş mezun oranının her yıl %90’a çıkarılması için mezunlara yönelik kariyer etkinliklerin artırılması.

Faaliyet 2.5.2

İstihdama dahil olmuş mezunlar içerisinde mezun olduğu alanda işe yerleşmiş mezun oranının her yıl % 70’e çıkarılması.

Faaliyet 2.5.3

İş dünyasının, mezunların yeterlilikleri ile ilgili memnuniyet oranının %70 seviyesinde tutulması için mezunlara ve iş dünyasına yönelik faaliyetlerin artırılması.

Faaliyet 2.5.4

Mezun takip sistemindeki mezunların oranının her yıl %10 arttırılması.

Faaliyet 2.5.5

Mezun genel memnuniyet oranının %80’e çıkarılması ve bu seviyede tutulmasının sağlanması.

Faaliyet 2.5.6

Mezunların kurumsal aidiyetlerini geliştirmeye yönelik faaliyet ve etkinliklerin her yıl 2 artırılması.

Performans

 

Performans Göstergesi 2.5.1

İstihdama dahil olmuş mezun oranı.

Performans Göstergesi 2.5.2

İstihdama dahil olmuş mezunlar içerisinde mezun olduğu alanda işe yerleşmiş mezun oranı.

Performans Göstergesi 2.5.3

İş dünyasının, mezunların yeterlilikleri ile ilgili memnuniyet oranı.

Performans Göstergesi 2.5.4

Mezun takip sistemindeki mezunların oranı.

Performans Göstergesi 2.5.5

Mezun genel memnuniyet oranı.

Performans Göstergesi 2.5.6

Mezunların kurumsal aidiyetlerini geliştirmeye yönelik etkinlik sayısı.

Sorumlu Birimler

• Rektörlük

• Eğitim-Öğretim Kalite Alt Komisyonu

• Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

İş Birliği Yapılacak Birimler

• Kariyer Merkezi ve Mezunlarla İlişkiler Müdürlüğü

• Akademik Birimler