UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRETİM SÜRECİ
Uzaktan Eğitim Öğretim Süreci
Amaç ve Kapsam : Uzaktan eğitim öğretim süreci anlatılır.
İlişkili Süreçler : İlişkili Eğitim Öğretim Süreçleri
Tanımlar : Uzaktan Eğitim: Eğitim öğretim faaliyetlerinin web tabanlı olarak sürdürüldüğü süreç
Uzaktan Eğitim Komisyonu: Üniversite’de uzaktan eğitim faaliyetlerinin etkin bir şekilde sürdürülebilmesi için gerekli iş ve işlemlerin planlandığı yapı
YÖKAK: Yükseköğretim Kalite Kurulu
YÖKAK Uzaktan Eğitim Ölçütleri: YÖKAK tarafından belirlenen ve uzaktan eğitimde standartların sunulduğu ölçütler
Süreç Akışı
Girdi |
Süreç Adımları |
Çıktı |
Görev Tanım Matrisi
Süreç Adımı |
Akademik Birimler |
İdari Birimler |
Komisyon |
Rektörlük |
1. Uzaktan eğitim kararının web sayfasında yayınlanması ve ilgili birimlere duyurulması. |
|
|
S |
S |
2. Uzaktan eğitim planlarının oluşturulması |
S |
D |
D |
S |
3. Öğrenci ve akademisyenlerin uzaktan eğitim ile ilgili bilgilendirilmesi |
D |
S |
D |
S |
4. Programların uzaktan eğitim ile ilgili amaç ve hedeflerini belirlemesi |
(o) |
|
D |
D |
5. Programların müfredatlarını uzaktan eğitime uygun olarak revize etmesi |
(o) |
|
D |
D |
6. Eğitim öğretim sürecinde ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel ilke ve prensiplerin tanımlanması |
S |
|
D |
D |
7. Eğitim öğretim sürecinde öğrenme ortamının verimlilik odaklı çalışılmasına yönelik tasarlanması |
S |
S |
D |
S |
S: Sorumlu (h): Hazırlayan
B: Bilgi (o): Onaylayan
D: Destek Verir
Süreç Detayı
Süreç Adımı |
Süreç Detayı |
Sorumlular |
Girdiler |
Çıktılar |
1. Uzaktan eğitim kararının web sayfasında yayınlanması ve ilgili birimlere duyurulması. |
İlgili kararın web kanalları üzerinden Üniversite iç ve dış paydaşları ile paylaşılması |
Komisyon Rektörlük |
|
|
2. Uzaktan eğitim planlarının oluşturulması |
Uzaktan eğitime yönelik gerekli planlamaların oluşturulması |
Akademik Birimler Rektörlük |
|
|
3. Öğrenci ve akademisyenlerin uzaktan eğitim ile ilgili bilgilendirilmesi |
Öğrenci ve akademisyenlere yönelik uzaktan eğitim sürecinde izlenecek adımlar, kullanılacak platformlar, ölçme değerlendirme yöntemleri gibi konularda bilgilendirme çalışmaları yapılması |
İdari Birimler
|
|
|
4. Programların uzaktan eğitim ile ilgili amaç ve hedeflerini belirlemesi |
Programların mevcut amaç ve hedeflerinden yola çıkarak bu amaç ve hedeflerde uzaktan eğitim koşullarına uygun değişimler gerçekleştirmesi |
Akademik Birimler |
|
|
5. Programların müfredatlarını uzaktan eğitime uygun olarak revize etmesi |
Programların müfredatlarında yer alan dersleri ve bu derslerin içeriklerini uzaktan eğitim imkan ve koşullarına uygun olarak revize etmesi |
Akademik Birimler |
|
|
6. Eğitim öğretim sürecinde ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel ilke ve prensiplerin tanımlanması |
Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin hukuki açıdan şeffaf ve denetlenebilir olacak şekilde belirlenmesi ve bunların paydaşlar ile paylaşılması |
Akademik Birimler |
|
|
7. Eğitim öğretim sürecinde öğrenme ortamının verimlilik odaklı çalışılmasına yönelik tasarlanması |
Gerçekleştirilen sınav/ödev uygulamalarına ilişkin değerlendirme kriterlerinin önceden belirlenmesi ve uygulamalara ilişkin dokümanların, hesap verebilirlik ve şeffaflık ilkeleri doğrultusunda saklanması
|
Akademik Birimler İdari Birimler Rektörlük |
|
|